Jan-Farang.reismee.nl

Mae Sai, het echte Thaise leven......

Heerlijk eindelijk weer in het echte thailand,,,, geen farangs (buitenlanders)meer te bekennen, te gek!!

Eerst even wat anders voor ome gilluz,, gilluz ik krijg met de beste wereld de vervloekte hotmail niet open hier, krijg steeds een server error! Morgen dan ben ik weer in dit internet dingetje voor we verder gaan, dan zal ik de exacte tijden en zo in een artikel zetten, als je daar dan op antwoord komt alles goed. Zo uit de kop weet ik wel dat het op avond , het word dan dus wel een nachtritje op de terugweg als je daar geen bezwaar op hebt, (exacte tijden vluchtnummer en zo laat ik Morgen wel weten. (klote Bill Gates)

Afijn op de kaart kun je zo weer zien waar nu zitten, Mae Sai is een te gekke handelsplaats op de grens met Birma in het Noorden en het grenst aan Tachilek (Birma) wat nu dus Myamar heet (verwarrend he?)
Het is een oude smokkelroute die gebruikt word om goud zilver en stenen uit Birma weg te krijgen. Als je dus op jacht bent naar dat soort handel dan moet je hier zijn. Zelf hebben we voor een aardig bedragje aan Jade ingekocht, allemaal kettingen. Bijzonder mooi spul wat je nergens anders zult vinden. (ik denk dat ik er straks bij de douane maar een paar bij Anja en mezelf om de nek hang, om de belasting te ontlopen. (Jan farang haat de belasting, word toch alleen maar het verloren land, Europa geheten, ingedonderd) Wat je wel niet allemaal moet doen om aan goede Jade te komen, de klanten moesten het eens weten dan zouden ze niet zo zitten te zeuren om de prijs......
De talen cursus van Ome piet komt weer goed van pas : Anja begint en ik hoor de prijs en trek gelijk een zure bek,,,,, are you crazy????? Peng mak Mah!!! (verrekte duur) pfffff... Please give me discount,,, I come in Thailand many years,,, I need Mai Peng!!! Hahaha, wat handen en voeten werk een vriendelijke glimlach en zo, en zo handel je maar verder. Dan heb je een richtprijs en dan zeg je : Yes but I need more wholesale, en hop daar ga je weer. Na een uurtje of 1 a 2 handelen kom je tot een mooie prijs en heeft jan farang toch weer mooi een paar duizend bath meer in de pocket met al dat gepingel. En Anja dik tevreden. Dus uh luitjes die graag werkelijk schitterende Budhistische jade kettingen zoeken, als de winkel weer open gaat vind je ze daar en op onze site (updates volgens als ome Jan en Blondie weer terug zijn)
Zo morgen gaan we hier weer vandoor (gilluz ik zorg dat je morgen die tijden hebt in een volgend artikel en vluchtnummer, antwoord dat op dat artikel, ik lees het vermoedelijk een paar dagen later, dan zet ik antwoord daar ook weer neer). Het is wat als die mail niet wil zeg, klote ding, msn werkt maar die server van hotmail verrekt het hier)
We gaan nog ff richting Chang Khong (Golden triangle), nog ff wat relaxen en bbq'en en zo heerlijk. Verse vis uit de Mehkong lekkere kippetjes, en van alles wat nu alweer zin in, jam jam jam!!!
Trouwens nog even wat engs,,,, jan farang sprong op de weegschaal, het gekkeding begon gelijk een vrolijk deuntje te spelen 104 kg, lord help me......
dat word een stok in de strot als ik weer terug ben want anders gaat Blondie er vandoor......

Ps voor Gillus, Anja komt net binnen hier vluchtnummer JAF624 Datum 29-1-2012 aankomsttijd 18.35 dat valt dus op een zondag, je moet dan zijn bij zaventem (Brussel), als je kan toppie zou echt geweldig zijn, als er iets niet duidelijk is laat me dat dan ff weten, en wat de kosten zijn en zo, bijvoorbaat thanks mate.....

Voor nu time for a Beer, cheers.......

Jan farang

Reacties

Reacties

10y

Leuk leuk, ik ben zeer benieuwd naar jullie nieuwe aanwinst. Jade is mooi. Ach en die kilo,s zijn er straks zo weer af....kun je weer ruimte maken voor de volgende keer dat je weer naar Thailand gaat. Dat duurt niet zo lang meer hoor, nog maar een maand of elf.

Piet

He Bolle Jan !! Ha ha!!
Als Blondie er vandoorgaat kan je altijd nog sextoerist worden, de buik heb je nu al :)
Nu nog alleen met duits accent, Ich mochte vogelen, aber habe nicht viel geld, ich komme shon viele jaren im thailand... Miauw rakaah peng !!! I cheap Charly (Kiniauw)
Ha Ha !!! Groeten Piet

jan farang

Hahaha, te veel aan de curry's gezeten vrees ik folks......
aroi mak mah :):)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!