Jan-Farang.reismee.nl

Ohw Lord, im getting old. i'll freeze and catch a cold........

Van wie was dat ook alweer, wie het weet mag het zeggen.......
Blijf ik toch weer mooi bij het onderwerp want in de ochtend is het hier nu vrij frisjes te noemen. daarna gaat de temperatuur weer hard richting de 36/38 graden, met een zon die een gat in je kop kan branden als je niet uitkijkt.
Chang Rai,,,, vaak door ons gepasseerd, nooit blijven plakken. Toch hebben ze hier echter een waanzinnig mooi ding waarvoor we even een aardig eindje zijn omgereden. Een witte tempel!!!
Ik zie je denken een witte tempel, dat Thailand staat vol met die dingen, dat komt je de keel wel eens uit, en dat is ook zo!
Wat er echter anders is aan dit ding is dat die tempel gemaakt word door een geflipte kunstenaar, het is een tempel van deze tijd, de bouw begon in 1991 geloof ik.
Wat deze beste man o.a doet is dat alle schilderingen gebasseerd zijn op filmfragmenten en op dingen uit de geschiedenis van de laatste tijd. en dat op een manier dat je daar echt met je bek openstaat. Prachtige wandschilderingen allemaal in een Indiaanse stijl heel futeristisch. Keenu Reeves (matrix), Hellraiser, Freddie Kruger, Henk van As, (ohw nee die niet hahaha), ze komen allemaal voorbij 9/11 noem maar op, echt te gek.
De kunstenaar is er zelf aan de gang en ik heb dan ook met hem afgesproken zo snel mogelijk de hand te leggen op een foto van 1 van mijn beste maatjes Koning Dijkstra zodat deze en eerdere avonturen van de beste man zsm aan de wandschilderingen kunnen worden toegevoegt :):)

Foto's knal ik later nog bij thuiskomst op deze blog, je moet het gewoon gezien hebben..... Binnen mocht ik helaas niet fotograferen, dus ik hoop dat er bij die linken die ik gaf toch nog ook het een en ander van de binnenkant te zien is.

Morgen gaan we weer verder richting Mea Sai ( de gouden driehoek in en dan nog richting Chank Kong, voor ons vrij bekende plaatsen, alhoewel ik zeker ben dat heel wat Thailandgangers er vermoedelijk nog nooit van hebben gehoord.

Tja dan nog iets wat tegen mijn princiepes druist, die pokketrein de eerste klas was weer niet te krijgen, en die tweede is de goorste zwijnenstal die je ooit heb gezien. Een soort vrieskist, niet normaal meer zo koud, en de plee's ik bespaar je de details......
Dus hebben we het vliegveld ff gechekked, voor 1700 bathjes vlieg je vanaf Chang Mai naar Bangkok, dus we gooien er 1 binnenlandse vlucht tegen aan......

We hebben dat eens uitgevolgeld dat vliegen vanaf bangkok en zo..... Volgend jaar gaan we of doorvliegen naar Taiwan, of diep, diep Birma in,,,, Als de Goden het willen
het word tijd voor iets nieuws weer

Reacties

Reacties

10y

Echt een hele mooie tempel, er staat ook een gouden exemplaar naast? Die vind ik minder, want het is niet alles goud wat blinkt natuurlijk. Een mooie reine witte tempel met zeer passende muurschilderingen......jammer genoeg niets van te zien op de foto,s. Maar ja, dat is ook wel logisch als jij de schilder al niet hebt kunnen overtuigen van de noodzaak om binnen wat foto,s te maken, wie dan wel? De volgende keer moet Anja die man afleiden en dan schiet jij stiekem wat plaatjes, zonder flits, anders valt het op.

gilles

hey trailblazers

hebben jullie mijn antwoord ontvangen?
Laat me zsm weten wanneer jullie aankomen op brussel dan kan ik jullie laten weten of ik jullie daar op wacht...
enjoy the joy

Piet

10y@ Echt een hele mooie tempel>>>>>Misschien dat ik te diep in het glaasje heb geken Hik!..maar witte tempel zie ik niet (?)


Oh ja Jan, je kan ouwe Bromsnor wel degelijk wat Thaise cultuur onderricht bij brengen, dit d.m.v. een fles SengThip. Als ie die achterover heeft gekijlt kan je niet meer stuk met je verhalen Ha Ha !!

jan farang

Jongens, die link werkt in artikel hoor, en dan zie je toch echt een witte tempel (link werkt) Binnen fotograferen mag helaas niet, dus tja dan houd dat op.

Gillus kreeg mijn hotmail niet open ik probeer het zo weer!!!! Mocht het niet lukken dan zet ik morgen tijden en zo in een volgend artikel, zou echt te gek zijn als het lukt, super!!

jan farang

gegevens inmiddels bij het laatste artikel gezet!!!!!!

Henk

Even tussendoor een mopje :

Wat is het verschil tussen de hemel en de hell voor onze Piet?

Hemel: Een Nederlands salaris, een Duitse auto, Chinees eten en een Thaise vrouw.

Hell: Een Nederlandse vrouw, Duits eten, een Chinese auto en een Thais salaris :-)

Proost Piet ...
Nu maar hopen dat sinterklaas dit niet leest.

10y

Ja, de link werkt wel hoor, Piet heeft gewoon te veel gedronken, dan zie je ook niet zo veel. Of je ziet dingen die er niet zijn, dat zou ook kunnen, maar meestal zie je dan alleen de binnenkant van je ogen. Dat is best wel saai.

Piet

Henk@

Hey Henkie Penkie, ouwe kleihoek Rambo

Je slaat de spijker op z'n kop, dit is echter geen grapje maar de treurige waarheid!!

Henk

Dat weet ik Piet, daarom is dit land voor mij binnen afzienbare tijd ook verleden tijd ;-) ... en terecht!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!