Jan-Farang.reismee.nl

Remember, remember, the day's of..........

Wat herinneringen, some bad some good.......

First time around.....
Eerste keer Thailand: Vlucht geboekt met 3 dagen hotel in bangkok, en verder niks.
Onderweg naar Ko Paghnan, ontmoeten we een knaap op het station, die verhuurde hutten daar, en we kochten een papiertje voor 1 nacht, wat waren we nog goed geloving. Mooie was we zwaaiden ermee, naar de bus en die zei,ok hop in....
Op de boot naar het eiland werkte het ook, zelfs de taxi op het eiland bracht ons,,,,en we hadden,,,,,,de leukste hut op het eiland

Wink

De Mof.........

Chaam, toeristisch plaatsje.Aan de kust stonden we in een supermarkt anex drogist, binnen gewandeld komt het goorste hangbuik zwijn dat ik ooit zag. Enorme buik veel te klein zwembroekje. En die vraagt aan dat leuke meiske achter de toonbank: Uhm, do you have something for the itchy feeling around teh genitals????? (Het varken had platjes opgelopen,,, laten we hopen dat de luizen er een goede maaltijd aan hadden en het zwijn tot de laatste gram opgevreten hebben,, arme beestjes......

Yell

De sufferds.....

Trein naar Chang Mai. Ik sta bij de uitgang waar je mooi kan roken,, no problem. Een ontzettend dikke trol Amerikaanse stapt in met een mager ventje, pure paniek in de ogen. Sir please help me, I'm looking for the fist class....... Wel lady your looking at it. Your joking???? No I'm not......! En dan moet je weten dat de eerste klasse helemaal niet gek is hoor eigen kleine kabine voor 2 personen. Ze vertelde me dat ze op huwelijksreis waren, alles hadden geboekt in Amerika, meer dan 10.000 Dollar, sliepen in hotels van 200 dollar per avond, en volgens de klaag_trol was alles shit. (Voor 30 heb ik een paleis) Such people should not come to Thailand. and stay at home!

Surprised

De onfatsoenlijke dombo's.......

We zaten in een leuk restaurantje te genieten, ban Peh of zoiets, klaar voor deoversteek naar een leuk eilandje Ko Samet. 2 vreselijke waanzinnig dikke Amerikanen zeggen tewijl ze naar binnen lopen: I won't eat that fucking Thaifood, I want a big healthy hamburger (Hopelijk zijn ze na de maaltijd uit elkaar geknald)

Undecided

Britse verwende jongeren met een te grote bek......

Oeps ik trapte op iemands teen. Sorry mate! Reactie: Why don't you fuck yourself! Mijn Antwoord: Wel thank you, I tried that yesterday and I didn't like it at all!! But by looking at you I'll think it's more your thing, have a nice day mate

Laughing

Dong Ha (Vietnam)

We waren bij de tunnels van de Vietkong. Je moet weten dat die mensen meer dan 10 jaar onder de grond hebben geleefd om te ontsnappen aan dat 'leuke' Amerika, die hun kapot bombarderden, hun vrouwen verkrachten, hun kinderen vermoorden,, en noem maar op wat al niet meer....
Anja was ongeveer 10 meter diep ik was terug gegaan, ben claustrofobisch, kon het niet trekken. Een oude man liep langs, bood me een sigaret aan, keek triest, wees op de ingang en zei,,,,,home!!!! (Had er jaren moeten leven de arme drommel)

Frown
Samen rookten we zwijgend ons peukje op........

De Verdoemde.......

Bangkok op een oversteek brugje. Een knappe jongen, mooie kop. De waanzin in zijn ogen Daar stond hij in de gloeiende zon,nou ja staan? Zijn armen waren weg!!!! Zijn benenwaren weg!!! Tussen zijn tanden een plastic beker ruw met breed tape om zijn hoofd gedraaid. Alleen nog een romp met dat lijdende hoofd. Het enigste humane wat je nog kon doen was hem oppakken en zo voor een vrachtwagen smijten. ( ik weet het dat klinkt wreed) Iedereen liep door, heb wat met hem gebabbeld.... (navraag leerde me dat de bangkok mafia zijn armen en benen hadden afgehakt, en hem daar neerzetten als voorbeeld) Ik zou ze graag door de mieren laten opvreten die @#@$@^%%###!!!!

Surprised

Wie goed doet.......

Geen idee meer waar het was, We waren aan het zoeken voor een tokootje om wat te bikken. Op straat zaten we wat te eten en te drinken (met handen en voeten geregeld) Een oude man straatarm komt langs en ziet me een shagje draaien, beste man wou zo graag roken. Dus ik fraaide een stuk of tien voor hem, en ontdekte toen dat ik nog een half pakkie overhad wat ik hem mee gaf. Op een bepaald moment staat er een andere man op die naar ons zwaaide en weg ging. Toen ik later wou afrekenen bleek dat hij al ons eten en drinken had betaald. Heb hem nooit kunnen bedanken.......

De plaag......

En daarmee bedoel ik dan de komst van al die verdomde Russen. Ik zeg het niet gauw maar het zijn allemaal ras echte klootzakken met te veel poen en zo brutaal als de beulen. Fijne ervaring in een hotel was bv dat ik in een rij stond bij een buffet, een russisch slagschip komt aanlopen en scheurt de opscheplepel uit mijn hand en gooit al het eten op haar bord. Stomverbaasd was ik, ik gaf haar met mijn volle honderd kilo een 'zetje' waarbij ze op een tafel met andere Rusische eters donderde,,,,,,,,, ben maar gauw weggegaan

Laughing

Oldest trick in the book......

Kom een Brit tegen in krabi, grappige gast. hey weet jij waar ik hier wat weed kan kopen???? Tuurlijk wist ik dat, maar ik zei, take mij advice and do that over here.
Volgende dag later zie ik hem weer en hij liet me een grote zak zien onder zijn shirt net gekocht. Ik zei bij de bootjes gekocht? Yep! En natuurlijk even met ze gepraat? Indeed.... En natuurlijk vroeg hij of je een leuk hotel had? Yes! En je vertelde hem ook welke???? Indeed....
Neem een advies van mij aan, verstop die zak, ga na je hotel en wacht een uurtje, je krijgt bezoek!!!!
Een week later zag ik hem weer op Ko Phi phi. Ohw men im so glad I met you!!! You we're right!!!

Tja de verkoper zegt het tegen de smeris geeft je expres zoveel dat je als handelaar word aangemerkt! Je kan dan een deal maken en de zooi afkopen, doe je het niet, dan kom je in een nachtmerrie terecht!! (Smeris deelt de buit weer met de verkoper)

Dutch treat......

Vreselijjk stelletje op Ko pagnan.... 2 bescheten hollanders, man en vrouw. beide 'leuk' gekleed in dezelfde korte broekjes en shirtjes en parapluutje mee (2 halen, 1 betalen)
S'morgens besteld ze ontbijt, goedkoopste wat er was, 2 stukjes toast met boter. De bestelling komt en er ligt ook een kuipje jam bij. Vervolgens roept ze de ober terug en zegt: excuse me, I didn't order that one,,,,,, in de hoop dat ze nog goedkoper uit was

Yell

The 'wannabee's.....

Pie (fake hippietown)
In de buurt van Mae Ho Song (werkelijk prachtig, vooral de rit ernaar toe) ligt Pie een plaatsje dat gecreeerd is voor de fake hippe (The wannabee) natuurlijk lopen ze er bijna allemaal in dezelfde kleding, dezelfde tatoage's, knoetje in het haar , of wat dan ook, om er vooral maar bij te horen. Kijk mij eens apart zijn????? ( en natuurlijk naar iedere idioot een waai maken, en alles is heilig voor ze, ff kotsen) En als jij daar komt in je gewone normale reisigerskleding kijken ze je na van zeker een fisttimer??? (Och we komen er nog maar 11 jaar, en als je af wilt reizen wat wij gedaan hebben moet je van goede huize komen)
Afijn ik ging in een tokootje zitten, extreem lage stoeltjes dacht ff een een pot bier, staat er een bord met daarop: This place is built with a smile love peace and happiness!! Zie je het voor je? Die bouwvakkers in de gloeiende zon op die rotte steigers de hele dag lachen, love and happiness????
Vervolgens komt er een mokkeltje met de engste nepglimlach ooit, can I help you? Yes to beer Chang please. We dont's sell beer, only healthy things, green tea and,,,,,,,,,,,,, We run like hell and took a bus, far far away from the wannabee's

Wink

Laos, Luang Prabang (dead child)

Ooit het land van de duizenden olifanten, nu heel wat minder.....
We pakten de fastboot voor de meest gruwelijke rit ooit, 8 uren lang in een soort kano achtig geval met een vrachtwagenmotor achter op over de Mekong 3 de grootste rivier ter wereld, qua afstand zeg maar iets van leeuwarden halverwege Belgie.
Op de 'kade' zat een moeder haar kind te wiegen en keek paniekerig om zich heen. Ze wiegde maar door en zei lieve woordjes. Ik vertrouwde het niet zo en keek naar de baby, het kind was pikzwart en 2 keer te groot. Het arme kind was al minstens 2 dagen dood, wij pakten de boot, en de vrouw wiegde eenzaam verder.......

Dronk like hell..
Si ratcha
2 Duitsers een man en een vrouw, zo dronken heb ik nog nooit iemand gezien. We namen een bootje zij viel overal om, en hij donderde de machinekamer in...
later bleek dat zij in dezelfde toko als wij zaten, ze werden gewoon gevoerd door die mensen zo dronken waren ze. Later zag hij ons water drinken en zei hij,,,, wasser ist immer goet!!!!
De volgende dag bleken ze geen poen te hebben, politie erbij en weet ik wat al niet meer.
Tja, wasser ist immer goet!!!!

Wie weet breid ik dit verhaal nog eens uit, want ik kan wel uren doorgaan met herinneringen, en grappige en minder grappige verhalen. We hadden even tijd over en ik had gewoon even zin om te schrijven dat heb ik hier vaak.
Tja ik schrijf over de dingen zoals ik ze zie, en tegenkom, dit keer eens de andere kant van het reizen

Greetzzzz

'jan farang'

Reacties

Reacties

10y

Ik vind het mooie verhalen Jan, je hoeft als toerist ook niet je kop in het zand te steken. Dat van die jongen vind ik echt gruwlijk, zoiets blijft toch op je netvlies achter, dat mag de wereld best weten dat dit soort dingen nog steeds veel gebeuren. Je kan wel een boek gaan schrijven over je reisverhalen!!

Piet

Nou, als ik dat allemaal moest meemaken, dan zou ik meteen op vakantie gaan als ik terug kwam, jij zou eigenlijk dik betaald moeten krijgen voor al die ''situaties'', bij mij zou er dan veel spanning op het geestelijk ventiel komen te staan.
Maarja niemand is gelijk , dus ieder zijn eigen meug.
Maar niettemin vermakelijk om te lezen.
Zet'm op Thailand Rambo !!, wanneer ga je de Himalaya
bestijgen? (in korte broek en zwaar sjekkie in de mond)

ggggggggroeten Piet

"jan farang"

Bedankt folks!!!
Ach het zijn herinneringen,,, later ga ik er nog mee bij zetten! (Nu eerst weer een nieuw verhaaltje)

Henk

Uhm, do you have something for the itchy feeling around teh genitals????? - Yes sir, two gallons petrol and a lichter !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!