Jan-Farang.reismee.nl

Lang leve de Mong en de Akha, 2 toffe volkjes.......

Zo inmiddels hoog en droog in Sangkhlaburi tegen de grens met Birma ver weg van de doorsnee routes. Machtig mooi hier. Af en toe wat met armen en benen zwaaien, beetje Thais brabbelen en het komt allemaal weer goed, Farang is toch Ting Tong (knettergek) nietwaar? Vriendelijke gasten hier, en een toffe sfeer. Gister zijn we over de brug gegaan naar de Mong kant, bootje gehuurd en varen maar. De Mong zijn vluchtelingen uit Birma, lachen met die gasten, die vrouwen roken sigaren van een halve meter lang, en hebben een enorme grijns om de bek. Er zal ongetwijfeld wel wat meer in zitten dan alleen tabak. Maatje van me Jan Dub zou zich hier wel vermaken. Bier is spotgoedkoop en er is genoeg te vinden van uhm, andere geestverruimende zaken, inclusief een leuk Mong vrouwtje hahahaha. (Doe mij blondie maar, want als je er 2 van opelkaar stapelt hebben ze nog mijn lengte niet.)

Op dit moment zitten we vlakbij het 'busstation' ( Lees: een paal met een ouwe rammelbak) Als het goed is pakken we daar straks 1 of ander ding met vier wielen en hopenlijk een goede rem, laatste is heeeeeel belangrijk, om van hier af naar the three pagodas pas te gaan. Een oude smokkel route tussen Birma en Thailand, waar ze nog met regelmaat op elkaar knallen.
Ik weet niet zeker of de grens momenteel open is maar mocht dat het geval zijn dan wippen we vandaaruit even een stukkie Birma in,,,,we zien het wel.

Ik zat even naar het kaartje te zien bij die reisblog maar om 1 of andere vreemde reden zet ie geen lijn meer uit, geen idee waarom, maar je ziet wel de stippen, dat is dus het laatste punt waar ik een blog geschreven heb. Op dit moment zit ik hier in het internetcafe, een snikhete garagebox van een caliber waar je normaal je auto nog niet eens in zou durven parkeren.
Ik heb een beeldscherm dat zo enorm flikkert dat je er binnen 2 uur blind van word volgens mij, dus ik maak het dit keer ook maar niet al te lang.

Met Anja en mij is alles prima, gister een lekker soepje gegeten, vissoep met Reuzen Goermani, zo'n ding had ik vroeger in het aqarium in het klein, geen idee dat ie te bikken was, anders had ik hem gelijk in de koekenpan gedonderd, want hij vrat alles op.

Zo groeten aan iedereen, het word tijd om de pantoffels weer aan te trekken

'jan farang'

Reacties

Reacties

gilles

:-)_

10y

Bij mij is wel gewoon een lijn te zien op het kaartje, dus jullie zijn nog steeds te volgen. goeie reis, lekker genieten!

jan farang

Heb het inmiddels aangepast
Morgen lange reis

groetjen

10y

Henk

Heer farang,

Aan uw berichtgeving te lezen kan ik me enigzins een voorstelling maken dat u zich vermaakt met een glimlach van oor tot oor.

Ik wil u de lol niet ontnemen, maar knoop deze woorden van uw altijd en eeuwige positieve stadsgenoot in uwer oren : "Lachen is als ene pamper verversen. Het lost niets definitiefs op, maar het maakt de zaken voor een tijdje draaglijker"

Aangezien dat ik lees dat u een voorkeur heeft voor het watervervoer ook daarvoor een dringend advies: "Laat u niet in den boot nemen" Naar mijn weten zijn er geen zalfjes voorhanden die dit leed enigzins kunnen verzachten.

En nog een vraag ivb met het slurpen van enige soepsoorten waarmee u en uw vrouw zich vermaken. Hebben de analfabeten rondom u evenveel plezier als ik aan lettertjes in de soep?

Dag heer farang

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!