Jan-Farang.reismee.nl

Farang Ting Tong (buitenlander gek)

Ik had vandaag een gruwelijke nachtmerrie.
Ik droomde dat ik hier was met een van mijn beste maatjes ene Dijkstra. Prima figuur, maar vroeger stond hij bekend als de onhandigste man ter wereld. Afijn ik kwam in die droom hier aan in Bangkok en de oude koning Bhumibol had net het tijdige voor het eeuwige verwisseld. (Voor hem te hopen dat ie het daar net zo goed had als hier, hij leefde er hier goed van).
Dus ik kom aan met Dijkstra en het hele volk valt op zijn knieeen, en om een of andere wonderelijke reden riepen ze HEM uit tot koning, het zweet brak me uit....

Hij kreeg die mooie mantel aan en alles was ok, totdat hij naar Wat Phra kaew moest, daar in die wat staat het heiligste beeldje van Thailand, eeuwen en eeuwen oud, heiliger dan dat ding is er niet. Nou moet je weten dat de koning dat ding elk seizoen een ander jasje aantrekt, een hele ceremonie is dat.
En in die droom liet ome Dijkstra uitgerekend dat ding vallen,,, in duizend stukken op de vloer, iedereen wou hem en mij lynchen, ik werd gillend wakker,,,,,, farang ting tong?????
Heeft de tropenkolder me dan eindelijk te pakken?????

Laughing


Blondie is haar laatste slag aan het slaan op Pratunam das een van de grootste shopping markten van Bangkok, ik schat zo een keer of 3 groter dan het centrum van Leeuwarden, het Wahalla voor de shopper, ons hotel staat er midden in, Anja vermaakt zich wel in die heksenketel. Ga ik ff lekker stukkie pennen hier, en dan later even met de boy's van het hotel een peukje roken en wat babbelen.
Die jongens kennen we allemaal zo'n beetje, het zijn de laders en lossers van alle koffers en de parkeerboy's. Een zwaar bestaan hebben die gasten.
Toffe gasten zijn het, de gewone toeristen praten niet met ze, maar ik wel, ik brabbel wat Thais, zij wat Engels en met een lach en wat handen en voetenwerk kom je een heel eind. Bovendien krijg ik van hun altijd de beste tips, it feels like home over there....

Straks richting Hua lamphong het centrale treinstation van Bangkok, ook een groot gekkenhuis, daar maken we straks wat treinreizen in orde voor over een weekje, dan zit dat ook weer snor. Nog een tip voor wie hier ooit heengaat. Aan de overkant zie je een hectisch zootje loop daarheen en je vind een van de lekkerste BBQ's van Bangkok. Wel buiten gaan zitten, niet binnen, want het stikt er van de ratten en kakkerlakken. Men zegt wel eens dat Bangkok meer ratten heeft dan mensen, maar vermoedelijk geldt dat wel voor elke stad.....

Zo morgen gaan we er vandoor, zitten dan heel dicht tegen de grens met Myamar (Birma) aan, daar ligt o.a de oudste en langste houten brug van Azie, een behoorlijk krakkemikkig geval die we dan lopend overgaan. Waanzinnig mooie omgeving daar hoog in de bergen. We zittin dan bij de Chan en de Mong op een 2000 meter hoog schat ik zo.

Dus mocht je een tijdje niks horen.......

Greetzzzzz

'jan farang'

Reacties

Reacties

Koning Dijkstra

Even een nadere verklaring,ik denk dat het een voorspellende droom is,en natuurlijk willen de mensen mij als koning,dar is niets wonderlijks aan.Ik als koning zou een weldaad zijn voor alle mensen en alle dieren incluis.
En dat er dan een dingetje stuk gaat,dat neemt niemand mij kwalijk.
En wie dat wel doet..die haalt zich grote moeilijkheden op zijn hals,bv de guillotine
Zijne Majesteit heft gesproken

jan farang

hahaha, daar ben ik het wel mee eens Dijk

Dijkstra for President!!!

Of dat wel vertrouwd is marge???? Och je bent hier heel wat veiliger dan in eigen land.........

10y

Ik ben voor, het zal vast heel gezellig worden met zo,n koning, gebeurd er ook nog eens wat. Jan jij bent daar nu toch, introduceer hem maar aan het hof, een foto moet genoeg zijn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!