Jan-Farang.reismee.nl

Land of hope and glory......

Zo inmiddels zit Pi Mai er weer op hier. Bangkok is weer normaal, een waanzinnige heksenketel dus.
Pi Mai is het Budhistische nieuwjaar en duurt 4 dagen hier, iedereen zoekt dan de familie op, en Bangkok is meer dan de helft van zijn inwoners kwijt. Ik moest wel lachen vanmorgen, een first timer kwam het hotel uit,,,, what the fuck happend???? Tja die beste man dacht dus dat het Bangkok wat hij de dag ervoor zag normaal was. Op dit moment staat bangkok in de boekjes voor 8 miljoen, maar in werkelijkheid zijn het ongeveer 15/16 miljoen inwoners.
Gister waren we even naar de Big C gelopen, om daar een nieuw waterkokertje voor Anja te kopen, Helaas is de Bangkok maffia ook weer erg actief, overal waren weer de ergste gevallen (lees: gehandicapte bedelaars) op straat gedumpt. Die stumpers kopen ze voor een paar centen in Cambodja en zetten ze dan op drukke punten op straat uit. Vaak lepra, maar ook vaak 'gewoon' armen eraf gehakt met een manchetta. Gister zag ik er eentje het leek wel een duivel, soort gruwelijke huidziekte of zo, en zijn ogen waren bloedrood. Ter verhoging van de algemene feestvreugde haden ze hem zijn beide handen er ook nog even afgehakt,,, zo brengt hij meer op, en loopt hij ook niet weg.......
Anja kan er niet tegen begrijpenlijk, ik geef ze altijd wat poen en babbel wat met ze, maar heb er soms ook nachtmerries van, toch het zijn mensen, en ondanks hun lot dien je ze ook zo te behandelen.
Ik ben geen gelover, zal het nooit worden ook, maar God wat zou ik die smeerlappen die dat doen graag naar de andere wereld helpen, ik zou er geen enkel probleem mee hebben,,, bastards.....

Zo nu maar weer wat vrolijkers, we hebben besloten straks eerst richting Sangkhlaburi te gaan. De rit daar naar toe brengt je door hoog gebergtes heen en is waanzinnig mooi, mogelijk dat we hem in 2 ettapes gaan doen en eerst nog even richting nam tok gaan ( Daar loopt nog een deel van de beruchte Birma spoorlijn) wel een paar keer eerder geweest. Machtig mooie omgeving, echt een aanrader!
Als je voor de eerste keer in Thailand komt zou ik Sangkhlaburi echter niet op je verlanglijstje zetten!

Laughing

Ohw ik zet geen foto's tijdens de vakantie,,, das mij te veel gedonder, ik heb er gauw een 1000 op mijn kaart staan en als ik die hier in een pc stop, dan ben ik over 2 dagen nog bezig. Maar dankzij die beste zwager van mij Ome Jeroen heb ik meer ruimte (THANKS JEROEN, TE GEK!!!) dus na de vakantie kukkel ik er nog een paar honderd bij, overigens heb ik vlak voor we weg gingen er nog een hele partij aan toegevoegt.Ik had van Anja begrepen dat er een nichtje was of zo die deze kant opging?? Nou ja als je een resort neemt of zo komt het wel goed, maar als je echt gaat rondreizen ben je altijd welkom voor wat advies,,, komt altijd goed, no problem.

Zo jan farang gaat zo richting de rivier met Anja, bootje pakken. Denk dat we vanavond maar gaan eten in Yaowarat, de langste eetstraat ter wereld gelegen in Chinatown. we zien het wel,,, komt allemaal goed.

Voor nu,,,,,,Sawadee Krap

'jan farang'

Overigens nog bedankt voor de reacties folks, als ik terug reageer zet ik het bij het artikel waar ik jullie hebben gereageerd, das voor mij het gemakkelijkst!

Reacties

Reacties

10y

Nou jullie zijn dus op het juiste moment uit Bangkok vertrokken, hebben jullie het daar ook eens rustig mee gemaakt. Dat is weer eens wat anders. Sangkhlaburi lijkt mij wel wat, veel plezier en lekker eten!

gilles

cheers

Margé

...en dat noem jij 'land of hope and glory'? Ik krijg alleen van je beschrijving al nachtmerries. De Italiaanse maffioso lijken me daarbij vergeleken nog lieverdjes...

jan farang

Tja zo gaat dat hier en in veel delen van de wereld Marge. Overigens ze zijn Budhist, komt allemaal goed, als ze de pijp uit gaan krijgen ze weer meer karma en komen ze weer terug in een beter leven om zo uiteindelijk het Nirvana te bereiken.
Ieder zijn geloof, het zal wel zin hebben, mischien ook wel niet, that's life.......

ook Proost Gillus! Binnenkort drinken we weer eens eentje

Zit nog in Bangkok 10y, morgen er vandoor,,, inkoop is klaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!