Jan-Farang.reismee.nl

Mai Pen Rai Krap (It's allright)

Zo, eens even mijn blog testen en kijken of alles goed werkt.

Mijn zoveelste reisblog is dit alweer, want ik blijf nooit ergens lang. Ik heb er gewoon een hekel aan om iedereen te mailen, kost me veel te veel tijd. Op deze manier kan iedereen als ze dat leuk vinden ons volgen, en een reactie stel ik zeer op prijs, als ik tijd heb reageer ik daar zeker op.

Even een kleine uitleg over het kaartje dat je ziet.

Elke keer als ik blog toont het kaartje de exacte plaats waar we op dat moment zitten, en zet de route in een rechte lijn uit. Je kan inzoomen op die plaats (gaat via google earth) je kan schakelen tussen terrein en satelliet of beide en zo kun je dus redelijk de omgeving bekijken waar we op dat moment zitten. Ik heb het kaartje alvast ingetekend tot aan Bangkok. Dus mochten we van de aardbodem verdwijnen dan zal het ongeveer in de buurt zijn geweest van de laatste stip op het kaartje.

Laughing

Foto's tijdens de reis plaats ik niet, dat is me veel te veel gedonder, maar zoals je ziet heb ik wat series geplaatst van vorige jaren en hier en daar wat filmpjes om je een idee te geven.

Vrijdag vertrekken we en maffen eerst een nachtje in het 'mooie' Rozendaal, daarna pakken we de trein richting Brussel en vliegen vandaar af naar Phuket. Daar weer wachten tot de zooi eruit is, en op naar Bangkok (Krung Thep)
Pffff het vliegen zie ik alweer als de dood tegen op, met een paar honderd idioten in een vliegende dwangbuis 10/11 uren lang is geen pretje. Bovendien is het een Belgische maatschappij, dus mocht halverwege de rit de piloot naar binnen stappen met de vraag of iemand toevallig ook kan kaart lezen omdat hij geen flauw idee heeft waar we zitten zie ik er niet van op

Surprised

Afijn mochten we aankomen dan is het eerste wat ik doe zodra ik door de klapdeuren van suvarnabhumi airport loop een half pakje shag leeg roken.

Thailand lijkt stabiel, maar dat is maar schijn, zodra de oude Koning de pijp uitgaat zal de strijd losbarsten daar, en die geile Chinees met zijn grijpgrage handjes Thaksin zal dan ongetwijfeld een staatsgreep gaan plegen. Inmiddels heeft hij zijn paspoort alweer terug, het zal niet lang meer duren.......
Mocht dat gebeuren op het moment dat wij daar zijn, dan pas ik onmiddellijk de route aan, en wip ergens de grens over naar het dichts bijzijnde buurland.

Afijn, wat hebben we geboekt?
Nou zoals gebruikelijk,,,,niks

Laughing

ik heb een pesthekel aan toeristen, en toeristische gebieden, ik mijd ze als de zwarte pest, vooral die ellendige Russen. We pakken gewoon ergens in Bangkok een hotelletje, blijven daar een paar dagen en bepalen dan de route, vermoedelijk dit keer langs de westkant van Thailand tegen Birma aan, en dan omhoog. Maar zie er niet vreemd vanop dat als we een goedkope aanbieding vinden richting Birma of China, dat we die pakken. Soms heb je spotgoedkope last minutes....
Mochten we Birma ingaan dan teken ik dat in op het kaartje, het kan zijn dat je dan lange tijd niks hoort, Internet is daar een probleem.

Ik heb er wel weer zin in, al die geurtjes en dat heerlijke eten. Dat eten doe je in Thailand het beste op de markt. Restaurants zijn leuk voor de toeristen, maar op de markt moet je zijn voor de echte hap, is ook veel gezelliger.

Zo het volgende verhaal van me zal uit Thailand zijn, er vanuit gaande dat die Belg ons niet met die vliegende sigaar de grond in boort.

Greetzzzz, en tot later,

'Jan Farang'

Reacties

Reacties

10y

Hoi Jan,

Je hebt er helemaal zin in zie ik. Alleen dat vliegen.... Jeroen heeft ook al even flink gesneupt op je reisforum en hij hoopt op veel foto,s 200 stuks of zo. Ha ha, een stille hint...
Nou geniet van de reis kan ik eigenlijk niet zeggen, maar ik zal aan jullie denken!

Doegie

Jan farang

Hahahaha te gek,,,, ik zal er nog meer bij gooien.
Morgen vroeg nog een serie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!